Het Gat

Bijna dagelijks rijd ik op mijn fiets langs HET GAT in Nistelrode. Op de plek waar ooit de Brouwershoeve stond.

Herinnert u zich nog dat de VVD-Bernheze fractie eind 2016 aandacht vroeg voor een tweede supermarkt in Nistelrode. Niet omdat het de wens was van de VVD, maar van de inwoners van Nistelrode. De locatie Weijen 62 was hiervoor de ideale plek. Het voorstel vond echter geen gehoor bij het college. Het lag te ver buiten het kernwinkelgebied, was de reactie. En ook een kleine groep ondernemers vond het geen goed plan.

Op 15 december 2016 nam de gemeenteraad een motie aan om te komen tot een tweede (discounter) supermarkt in Nistelrode.

Een dag eerder, op 14 december, kwam er van de Veghelse Beleggingsmaatschappij VEBEM BV een principeverzoek voor de herontwikkeling van locatie Brouwershoeve te Nistelrode. Het college gaf aan in principe mee te willen werken aan het ingediende plan. Het omvatte:

-         - Een (discounter) supermarkt

-         - 12 appartementen

-         - 260 m2 horeca/detailhandel

-         - Een lunchroom en horeca paviljoen

-          - 67 parkeerplaatsen

Op 10 mei 2017 ontvingen wij een Notitie ter Informatie Brouwershoeve Nistelrode over de laatste stand van zaken.

Sinds die tijd hebben wij van het college niets meer vernomen over deze plannen!

Blijkbaar is de druk voor de vestiging van een tweede supermarkt eraf en dan dus ook maar meteen voor herontwikkeling locatie Brouwershoeve. En zo blijven we dus nog wel even zitten met HET GAT.

Wat vindt u hiervan?

Reageren: info@vvdbernheze.nl