Aanbesteding WMO Hulpmiddelen

Neem bijvoorbeeld de aanbesteding van de WMO hulpmiddelen. Wij doen de aanbesteding samen met een aantal andere gemeenten, waarvan Oss de centrumgemeente is. Maar nu we dat dus niet  meer zelf allemaal regelen, hebben we er kennelijk ook niet zo veel meer van te vinden of over te zeggen. En dat is raar en onhandig.

Juist voor onze kwetsbare inwoners, die een beroep op de WMO moeten doen, is het belangrijk dat wij wél wat kunnen zeggen van het plan van eisen, dat bij de aanbesteding hoort. Misschien is het plan zelf (mee) opstellen wel het beste. Dit om een zo goed mogelijke dienstverlening te krijgen.

De VVD Bernheze wil graag niet te veel regels en het liefst zelf regelen wat kan. Dit zou ook altijd op een open, transparante en duidelijke manier gecommuniceerd moeten worden naar alle burgers. Iedereen behoort straks bijvoorbeeld te weten hoe snel de nieuwe aanbieder op een storing hoort te reageren toch? Of hoe lang zij mogen doen over het leveren van uw hulpmiddel.

Heeft u suggesties of ideeën of een duidelijke mening hierover, of over andere zaken in onze gemeente dan kunt u ons mailen op info@vvdbernheze.nl

Arianne van de Gein

Burgerlid Commissie Maatschappelijke Zaken