Herinrichting 't Dorp in Heesch

De herinrichting van ’t Dorp in Heesch wordt voorlopig niet afgerond. Tijdens de behandeling van de begroting 2016 op 5 november 2015 besloot de meerderheid van de raad geen gelden te reserveren voor het vervolg van de herinrichting van ’t Dorp in Heesch.

De VVD-Bernheze had een amendement ingediend om voor de 4e fase van de herinrichting toch het benodigde bedrag van € 537.692,- te reserveren.

Nu de derde fase, tot grote tevredenheid van centrum-ondernemers en bewoners, in september 2015 is afgerond wilde de VVD bereiken dat de belofte, die op 26 juni 2012 bij raadsbesluit was gedaan, zou worden nagekomen. Alleen Lokaal en Progressief Bernheze steunden het door de VVD ingediende amendement. Dit betekent dat er in 2016, en zeer waarschijnlijk ook in 2017, niets gaat gebeuren aan de oostkant van het ’t Dorp.

Binnen afzienbare tijd zal het project ’t Dorp 49-59 tot uitvoering komen. De VVD verwacht dat zwaar vrachtverkeer voor veel overlast zal zorgen en dat ook de wegen hiervan schade zullen ondervinden. Een reden te meer om het benodigde bedrag voor de 4e fase van de herinrichting alvast te reserveren.

Gaat niet gebeuren dus, want het college heeft andere prioriteiten voor de begroting 2016, zoals de herinrichting van Stationsplein, Heesch en een aantal projecten in Heeswijk-Dinther.

Beloftes van college en raad blijken weinig waard te zijn en centrum-ondernemers en bewoners zullen dus maar moeten afwachten of het er nog ooit van gaat komen.

Fractievoorzitter VVD-Bernheze

Reageren?    06-53 496069 of