Na de storm .....

Net onze “zomerstorm’ overleefd en druk bezig plannen te maken voor de zomer, en dan, binnen een week: geen kabinet meer en alle oude vertrouwde gezichten gaan de politiek verlaten. Maar wat de VVD-Bernheze meer zorgen baart is de reden waarom sommige politici aftreden.

Bedreigingen. Het is een maatschappelijk probleem, meer dan alleen iets voor politici. Al die gasten die er alleen op uit zijn mensen te beledigen, bedreigen om zo iets (wat??) te bereiken. We zouden eigenlijk geen anonieme social media accounts meer mogen hebben. Wellicht geen liberaal standpunt, maar helaas een bittere noodzaak zodat je “toetsenbordterroristen” kunt aanpakken.

Wij zijn “onze” Mark veel dank verschuldigd voor zijn tomeloze inzet voor Nederland. Voor de VVD betekent het dat we een nieuwe landelijke “aanvoerder” of, zoals het er nu naar uitziet, “aanvoerster” krijgen. Dilan Yeşilgöz is voorgedragen en wij hebben veel vertrouwen in haar als partijleider en mogelijk nieuwe premier.

Helaas betekent dit ook dat een groot aantal dossiers stil komt te liggen. Landelijk, want op gemeentelijk niveau kunnen en moeten we nog keihard aan de bak. De VVD-Bernheze zoekt daarvoor “moedige” mensen, die samen met ons het verschil willen maken. We luisteren graag naar mensen met ervaring in verschillende branches, die met deze ervaring en kennis iets willen en kunnen betekenen in onze gemeente.

Maar eerst vakantie. Wat je ook doet, welke keuze je ook maakt, ver weg of lekker thuis, rust lekker uit, geniet van je vrije tijd en blijf gezond!

Wij wensen iedereen een fijne vakantie, met vooral veel plezier!

Marijke van Gestel,