Dienstverlening

We hebben het al vaker gehad over de dienstverlening binnen onze gemeente. Deze week mocht ik beide uitersten meemaken. Mijn invalidenparkeerkaart was verlopen. Ik downloadde het aanvraagformulier voor een verlenging en probeerde online een afspraak te maken om op het gemeentehuis te betalen. Deze optie bleek niet aanwezig binnen het keuzemenu. Ik ben er dus maar gewoon naar toegegaan, het was immers alleen maar even pinnen.

Dit bleek toch wel een groot probleem. Aan de publieksbalie werd ik vermanend toegesproken, omdat ik geen afspraak had en mensen zonder afspraak worden gewoon naar huis gestuurd. Toen ik liet zien dat een afspraak maken via de telefoon niet kon, maakte dat weinig indruk. Ik moest het maar op een laptop proberen.

Wellicht zorgde het er wel voor dat ik niet naar huis werd gestuurd of via de receptie alsnog een afspraak moest maken (wachttijd 3 weken!). Ik werd uiteindelijk geholpen door een bijzonder vriendelijke dame, die dienstverlening naar een hoger niveau tilde.

Thuisgekomen heb ik toch nog even gecheckt of ik via de laptop wel de keuze “afspraak betalen invalidenparkeerkaart” had. Tot mijn verbazing niet dus. Maar ….. een dag later lag de kaart klaar, veel sneller dan gedacht.

Aan het Klantcontactcentrum (KCC) heb ik gemeld dat er dus keuzes missen, met het verzoek dit niet alleen met ICT maar ook met de collega’s te delen. De meeste medewerkers blijken gelukkig wel mee te willen denken over hoe de dienstverlening verbeterd kan worden. Ik hoop dat ICT dit ook oppakt.

 

Reageren? Graag via info@vvdbernheze.nl

 

Arianne van de Gein,
Commissie Maatschappelijke Zaken