Je krijgt wat je kiest

Vorige week waren er de verkiezingen. Voor alle politieke partijen weer een spannende tijd. Halen we die extra zetel, blijven we gelijk of leveren we in? Voor ons als VVD-Bernheze was het extra spannend. We hebben natuurlijk een wisseling van de wacht binnen onze partij gehad en de vraag is dan altijd of je het vertrouwen van de kiezer zult kunnen behouden. Dat is gelukt! We hebben nog steeds 2 zetels en we zijn daar enorm blij mee. Iedereen die VVD-Bernheze gestemd heeft willen we dan ook hierbij hartelijk bedanken.

Helaas is de opkomst tijdens de gemeenteraadsverkiezingen dramatisch laag. Uit onderzoek blijkt dat de wegblijvers denken dat het niet uitmaakt of je wel of niet stemt, of dat het toch dezelfde kant op blijft gaan. Dat laatste zal, zolang dezelfde partijen steeds de grootste zijn, ook zeker zo zijn. “Als je kiest voor wat je koos, krijg je wat je kreeg”. Reden te meer om over 4 jaar misschien toch eens wél te gaan stemmen. Als u niet gaat stemmen verandert er natuurlijk ook niets.

Wij zijn inmiddels druk doende de commissies in te vullen. Deze commissies behandelen in eerste instantie de dossiers die naar de raad gaan. Wij hebben voor de commissies mensen die goed bekend zijn met de onderwerpen en dus echt een inhoudelijke bijdrage kunnen leveren. De commissieleden geven de raadsleden van hun partij een advies mee. Zo hopen wij onze slogan “Bernheze blijft goed wordt beter” meer dan waar te kunnen maken.

Meepraten, meedoen? Graag via info@vvdbernheze.nl.X

Arianne van de Gein,