Einde voorrang

Mijn naam is Alexander Bongers en ik ben de nummer 2 voor de VVD-Bernheze bij de komende verkiezingen. De komende jaren zal ik mij onder andere weer inzetten voor onze woonomgeving. Een fijne en veilige leefomgeving is een belangrijk onderwerp voor velen van ons. Dit is voor nu en in de toekomst. Het is belangrijk dat onze dorpen leefbaar blijven voor iedereen. Voor jong en oud en voor ieders portemonnee.

De VVD-Bernheze is van mening dat er altijd gezorgd moet worden dat er in onze dorpen een eerlijke keuze is op de woningenmarkt. Onze gemeente moet er dan ook voor zorgen dat wij de juiste woningen bouwen voor onze inwoners. Helaas zien wij dat bijvoorbeeld veel jeugd moet uitwijken naar andere gemeenten, omdat zij hier geen geschikte of betaalbare woning kunnen vinden. Dit moet echt anders. Een dorp leeft door zijn inwoners en wanneer hele groepen deels wegvallen gaat dit problemen geven in de toekomst. Daarom willen wij dat onze inwoners de eerste keus moeten krijgen in de nieuwbouwwijken. Pas daarna kunnen mensen van “buitenaf” een kans maken op onze nog steeds schaarse nieuwbouwwoningen.

De wachtlijsten voor de huurwoningen moeten korter en bovenal eerlijker. Wij willen af van voorrangsregels voor bijvoorbeeld statushouders. Het is niet te verkopen dat mensen vele jaren op een wachtlijst staan en dat zij gepasseerd worden door mensen die voorrang krijgen. Wanneer wij als gemeente kijken naar tijdelijke woonvormen, liggen daar kansen op een eerlijkere woningmarkt.

Reageren of meedoen? Graag via info@vvdbernheze.nl.

Alexander Bongers,

Kandidaat #2

Bernheze blijft goed, wordt beter