Het is begonnen

In elk blaadje dat je nu openslaat staat wel iets te lezen over de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen. De VVD-Bernheze doet daar ook hard aan mee en de pers heeft er veel belangstelling voor, want op (14, 15 en) 16 maart zijn de stemlokalen geopend.

Bernheze is en blijft een gave plek om te wonen, te werken en te zijn, maar er kan zeker wel wat verbeteren. Elke ondernemer die wij spreken geeft aan dat de dienstverlening zeker niet geweldig is. Als je een vergunning aanvraagt krijg je te maken met telkens een andere contactpersoon en een woud aan regels.

In Bernheze hebben wij, naast alle landelijke wetten, nog zo’n 270 plaatselijke verordeningen. Wordt daar maar eens wijs uit. Dat moet toch anders kunnen.

Wij willen dat de ambtelijke taal, die de gemeente gebruikt in haar brieven, vergunningen en raadstukken, begrijpelijk is voor iedereen, want dan pas kun je de inwoners echt betrekken bij de politiek. De gemeentelijke politiek wordt steeds belangrijker, want de gemeente krijgt steeds meer taken.

Van minder en vooral begrijpelijke regels wordt iedereen blij. De inwoners en ondernemers, omdat ze dan eindelijk snappen wat de gemeente bedoelt en van ze vraagt, en de ambtenaren, omdat ze deze makkelijker kunnen uitleggen en toepassen, en vervolgens beter kunnen (laten) handhaven.

De VVD-Bernheze roept iedereen op om in ieder geval te gaan stemmen op 16 maart. En waarom zou je niet op de VVD stemmen om Bernheze beter te maken?

Reageren of meedoen? Graag via info@vvdbernheze.nl.

Bernheze blijft goed, wordt beter

Marijke van Gestel,
Lijsttrekker