Marijke van Gestel lijsttrekker

Marijke van Gestel uit Heesch voert de lijst van de VVD in Bernheze aan bij de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar. Zij is tijdens de algemene ledenvergadering van het lokale VVD-netwerk Oss-Bernheze gekozen als lijsttrekker.

De huidig fractieleider Jack van der Dussen doet na acht jaar een stap terug omdat hij het volgens de partij na de verkiezingen ‘politiek rustiger aan wil gaan doen’.

Marijke van Gestel heeft volgens de VVD laten zien dat zij ‘politiek zeer daadkrachtig is, de VVD-standpunten als geen ander weet uit te dragen en daarbij een netwerk weet op te bouwen om de doelstellingen van de partij in Bernheze ook te realiseren in de komende raadsperiode’.

Zij maakte kennis met de lokale politiek via de cursus Politiek Actief, destijds onder meer bedoeld om meer vrouwen te interesseren in de gemeentepolitiek. Vorig jaar mei werd ze burgerlid in de commissie bestuur en strategie.

Van Gestel werkt al twintig jaar in de verzekeringsbranche, sinds december 2019 als volmacht manager. Ongeveer drie jaar geleden is zij wat minder gaan werken om daarnaast iets terug te kunnen doen voor de gemeenschap, zegt ze op de VVD-website. Dat doet ze behalve in de politiek ook als bloeddonor en bondsraadslid bij de ANWB voor de provincie Noord Brabant.

De komende maanden gaat de VVD aan de slag met de samenstelling van de totale lijst voor de VVD in Bernheze.