Bernheze leeft weer

De lockdown behoort tot het verleden, het aantal corona-besmettingen is fors verminderd, de ziekenhuizen kunnen de aandacht weer richten op de reguliere zorg. Het zonnetje laat zich zien en de vooruitzichten zijn op alle vlakken positief. En ook in Bernheze keert het goede leven weer terug.

De kernen van Bernheze draaien weer op volle toeren, de horeca en de winkels zijn weer bijna volledig open, en het is fijn om te zien dat er zoveel animo is om lokaal te genieten. Onze inwoners zijn blij dat er weer volop mogelijkheden zijn en de ondernemers ontvangen deze mensen maar al te graag. Ook in Bernheze kunnen we van de vakantie genieten, hebben we campings, leuke uitjes en bezienswaardigheden. Daarvoor hoef je dus niet ver van huis. Een wandeling door een van onze mooie natuurgebieden of een van de vele fietstochten met aansluitend een avondje op het terras, we hebben er even op moeten wachten….

De boodschappen voor de barbecue halen we natuurlijk bij de lokale supermarkt of slagerij. De nieuwe airco word aangesloten door de lokale vakman en het nieuwe zwembadje vinden we in een van onze winkels!

De VVD-Bernheze is er trots op dat het kabinet, onder leiding van de VVD, ons land zo goed door de crisis heeft geleid. Na de nodige opstartproblemen, tegenvallers en fouten wordt er nu op hoge snelheid gevaccineerd, blijkt de economie bezig met een krachtig herstel en overheerst het optimisme.

Samen naar de eindstreep van de coronacrisis. Samen sterker verder. Doe mee met de optimisten!

Mark van de Ven,