Wie is de baas?

Ik zit nu bij kapster en ben samen met de kapster heel gelukkig met de versoepeling van COVID regels. Dus nu is de kapster de baas.

Maar wie is de baas in de gemeente? Dat is de gemeenteraad! Op dit moment is de VVD, als oppositiepartij, helaas vaak genoodzaakt toe te zien hoe voorstellen door de Raad worden “gejast” Afgelopen raadvergadering is bijvoorbeeld besloten een slordige € 1.000.000,00 uit te trekken voor verbetering van de interne organisatie, terwijl de VVD fractie met de gehele oppositie tegen stemde. Wij zijn op zich niet tegen de plannen, integendeel. Wij willen ook graag dat de dienstverlening verbetert. Wij stemden tegen, omdat er geen concrete doelen zijn. Termen als “optimaliseren” en “aandacht hebben voor” zijn niet concreet en, nog veel erger, de resultaten zijn niet meetbaar.

Vervolgens moet er ook nog structureel geld worden “gevonden” (lees bezuinigd) om deze plannen door te zetten. En dat betekent weer dat er andere zaken moeten blijven liggen of dat belastingen moeten worden verhoogd. Dat in onze mooie gemeente nog niet alles zo functioneert als de VVD-Bernheze graag zou willen, is denk ik wel duidelijk. Wij willen dit graag veranderen!

Volgend jaar zijn de gemeenteraadverkiezingen. Daarna krijgen we dus een nieuwe gemeenteraad! Help ons mee de “baas” te worden in de gemeenteraad.

Wil jij ook meehelpen de gemeente beter te laten functioneren? Meld je dan aan als lid of kom eens (digitaal) bij ons langs!

Laat het ons weten via info@vvdbernheze.nl

Marijke van Gestel,
Commissie Bestuur & Strategie