Afscheid van 2020

Wie had begin dit jaar gedacht dat 2020 zo’n verschrikkelijk jaar zou worden. Een jaar waar eind februari het Coronavirus van zich deed spreken met hele grote gevolgen.

De hele samenleving werd ontwricht en op zijn kop gezet. Iedere dag meer patiënten op de Intensive Cares (IC’s). Er werd veel gevraagd van het zorgpersoneel en zij hebben dag en nacht gewerkt om voor de vele patiënten te zorgen. Complimenten daarvoor. Helaas zijn er, vooral in Noord-Brabant, veel mensen gestorven. Ook in Bernheze waren er veel sterfgevallen.

Na de eerste golf ontstond een tweede golf, waarbij er veel besmettingen werden geconstateerd maar, op dat moment, nog weinig ziekenhuisopnames. Nu zijn wij weer aangeland op het niveau “zeer ernstig” en is er door het kabinet een harde lockdown afgekondigd tot 19 januari 2021.

Wij zullen ons moeten houden aan de afgekondigde maatregelen. Dat betekent voor ons allen het vieren van het Kerstfeest met een klein gezelschap en geen vuurwerk tijdens de jaarwisseling.

Het is allemaal anders en dat was het ook voor de politiek dit jaar, met veel aanpassingen, waaronder digitaal vergaderen. Maar dat heeft ons er niet van weerhouden om toch veel noodzakelijke besluiten te nemen.

Het goede nieuws is dat de vaccins in aantocht zijn en er begin januari 2021 met de vaccinatie zal worden begonnen.

Wij hopen dat het jaar 2021 een veel beter jaar mag worden dan 2020.

De VVD-Bernheze wenst u allen prettige feestdagen en een goede start van het nieuwe jaar.

Hou vol en blijf gezond!