Golven

Dit stukje gaat niet over de uitbreidingsplannen van Golfclub The Duke, hoewel die op dit moment ook actueel zijn. Dit gaat over de golven, waar we nu midden in zitten of die op ons af dreigen te komen: de tweede coronagolf, de schuldengolf en de vluchtelingengolf.

De eerste coronagolf kreeg vooral de wind mee door wintersporters, die terugkwamen uit Noord-Italië en Oostenrijk, en werd nog eens versterkt door Carnaval-vierende Brabanders. De tweede golf ontstond door jongeren, die gingen feesten in Zuid-Frankrijk en Spanje. De VVD-Bernheze is blij dat het kabinet inmiddels de regels heeft aangescherpt, maar is minder te spreken over rebellerende “influencers” en psalmen zingende “hersteld hervormden”.

Als “maatje” bij SchuldHulpMaatje ben ik gewaarschuwd voor een nieuwe golf van hulpvragers, die door de coronacrisis dreigt te ontstaan. Dat klinkt heel logisch, maar op dit moment is het juist opvallend rustig en zitten er nieuwe maatjes te wachten op hun eerste cliënten. De VVD-Bernheze hoopt dat mensen die in de problemen (dreigen te) komen zich zo spoedig mogelijk melden bij SchuldHulpMaatje, want problematische schulden leiden maar al te vaak tot andere, psychische en/of fysieke, problemen.

Ook dreigt er een nieuwe golf van vluchtelingen naar Europa te komen. De VVD-Bernheze is groot voorstander van het opvangen van “echte” vluchtelingen, maar dan graag gelijkmatig verdeeld over Europa. Op gelukzoekers uit Marokko of Algerije en “namaak homoseksuelen” uit Oeganda zitten we natuurlijk niet te wachten.
Evenmin als op “gekkies” die naar Lesbos vliegen om vluchtelingen te gaan halen.

Reageren info@vvdbernheze.nl

Paul Kremers