Voor de gek gehouden

Bouwen...Bouwen...Bouwen...

In januari van dit jaar schreef ik deze woorden boven mijn artikel in dit blad. Initiatieven zijn er inmiddels voldoende, waaronder ook zeer goede, maar helaas allemaal aan de dure kant. Nu komt B&W dan toch aan met betaalbare huizen. Hulde, hoor ik u roepen. De woningen zijn nodig en zeker de betaalbaarheid is van groot belang.

MAAR....

We verkopen u eerst snel een wat grotere kavel met enkele patiowoningen aan de achterzijde. Netjes volgens goedgekeurd bestemmingsplan. En dan gooien we zonder pardon, zonder enige vorm van overleg een appartementencomplex in uw achtertuin.

Of u verwacht enkele vrijstaande huizen achter u te krijgen, maar het worden 30 rijtjeswoningen.

Oké, niemand heeft meer rechten dan een ander, uitzicht is niet wettelijk vastgelegd en zo kan ik doorgaan. Maar daar gaat het hier niet om.

Als raadsleden staan wij voor u klaar, hebben wij een luisterend oor en keuren wij plannen goed of af. Maar als raadsleden vragen wij ons steeds vaker af wat wij in de gemeente Bernheze nog kunnen doen. Ook wij worden gewoon voor de gek gehouden door B&W. Dit is geen politiek meer, dit zijn spelletjes, het draait om euro’s en macht, waar ik als raadslid steeds meer zorgen over heb. Er schijnt tegenwoordig geen informatie meer met raadsleden gedeeld te hoeven worden.

Normaliter sluit ik af met de zin: Reageren mag, graag zelfs! Maar verwacht u er in Bernheze nog iets mee op te schieten?

De VVD-Bernheze wenst u wel een fijne vakantie toe.

Mark van de Ven
Raadslid VVD-Bernheze