Voorzichtig weer een stapje naar voren

Heel Nederland zat er al met smart op te wachten. Iets meer vrijheid in het dagelijkse leven. Veel ondernemers kunnen voorzichtig opstarten, buitensporten kunnen, met de nodige beperkingen, hun parken openen en sommigen onder ons wagen het er toch alvast op om een vakantie te boeken, vooral dan in eigen land.

De dagelijkse besmettingen zijn fors minder geworden, de IC’s hebben weer ruimte en de sterfte begint af te vlakken. Dit is uiteraard fantastisch nieuws. Maar niet voor degene die reeds een naaste heeft verloren, niet voor degene die zijn zaak heeft zien verdampen en ook niet voor degene die net overal buiten is gevallen voor de financiële steun van de overheid.

We hebben nog een lange weg te gaan en gaan dit allemaal merken. Laten we de goed bedoelde en goed doordachte regels van de overheid nu met zijn allen respecteren, zodat het land niet opnieuw op slot hoeft.

Direct na de versoepelingen zaten de treinen alweer vol, de eerste files stonden weer op de snelweg en de winkelstraten waren vol met mensen. Als we niet met zijn allen opletten, zijn we zo weer terug bij af.

We hebben prachtige dorpskernen in Bernheze met mooie winkels en horeca. De ondernemers hebben veel aanpassingen gedaan om open te kunnen. Het is aan ons om hen te steunen, zodat we onze mooie dorpskernen blijven behouden.

In dit kader heeft de VVD-Bernheze daarom ook een motie ingediend om de terrasbelasting over 2020 kwijt te schelden. Alle beetjes helpen.

Reageren: info@vvdbernheze.nl.

Mark van de Ven