Het dagelijks leven

Voor de raadsleden van de gemeente Bernheze gaat het werk gewoon door. Wel een keertje vaker thuis werken of vergaderen in kleine groepen, zonder publiek. Alles stilleggen is geen optie; plannen zijn gemaakt en afspraken moeten nagekomen worden. Ook wil ik gewoon met u in gesprek blijven gaan. In plaats van onder het genot van een bakje koffie, nu gewoon even telefonisch!

Gelukkig merken wij dat hier begrip voor is en er worden vanuit de veiligheidsregio’s voldoende goede adviezen afgegeven. Kunnen we afspreken dat we ons hier allemaal aan houden? Zorg voor een goede hygiëne en ga niet hamsteren. Wat blijkt? In de supermarkten in Heesch veel lege schappen.....

Beperk het sociale contact. Een verstandige oproep, maar vergeet niet dat er veel mensen zijn die graag toch nog een beetje contact houden? Een telefoontje of een appje kan al veel goeds doen.

En wat fijn dat de mensen in de zorg zoveel mogelijk door proberen blijven te gaan! Deze mensen konden we al niet missen, maar dat is nu nog duidelijker geworden.

Iedere politieke partij heeft zijn eigen mening en dat is ook alleen maar goed. Maar dit is een (tijdelijk) probleem van ons allen en iedereen is gelukkig wijs genoeg om te beseffen, dat hier geen discussie over gevoerd dient te worden. Raak niet in paniek, volg het nieuws en pas je aan.

Laten we hopen dat we deze lastige periode zo snel mogelijk kunnen afsluiten, zodat het dagelijkse leven weer zijn normale loop krijgt.

Reageren: info@vvdbernheze.nl

Mark van de Ven