Windmolens op Heesch West

Op uitnodiging van het Platform Eerlijk Over Heesch-West is een 20-tal raads- en burgerleden van de gemeenten Bernheze, Oss en ’s-Hertogenbosch afgelopen zaterdag op bezoek geweest bij het windmolenpark in Nieuw-Beijerland.
Vanzelfsprekend was de VVD-Bernheze daarbij aanwezig om ons over de windturbines te laten informeren.

Wij bezochten inwoners, die op verschillende afstanden van de turbines wonen, en hebben daar in de tuin staan luisteren naar deze “monsters”. En hoe dichter wij bij de turbines terecht kwamen, des te heftiger de verhalen.

Toen bekend werd dat er een windmolenpark op die locatie zou worden gevestigd, waren de inwoners al bang dat het erg zou worden. Maar…… dat het zóóóó erg zou worden had men niet gedacht.

Wij zijn enorm geschrokken van de verhalen van de inwoners.

Er is sprake van ernstige geluidsoverlast. En niet eventjes of af en toe, maar 24 uur per dag, 7 dagen in de week. Tijdens ons bezoek was het windkracht 2 en viel het nog mee, maar bij windkracht 4 tot 5 “lijkt het wel oorlog”, zei de inwoner die op ca. 500 meter van de turbines woont. Bij een dergelijke windkracht kan het echtpaar ’s nachts niet slapen! Het is nooit meer stil!

Op onze ronde door het dorp zagen wij veel woningen te koop staan, want inwoners willen de windturbines ontvluchten.

De VVD-Bernheze heeft als enige partij tegen het raadsvoorstel gestemd om het vetorecht voor windturbines op Heesch-West op te geven. De andere partijen zullen nu wel spijt hebben.

Reageren: info@vvdbernheze.nl

Fractievoorzitter VVD-Bernheze