De Maashorst

De gemeente Oss ziet niet veel heil meer in de samenwerking met Uden, Landerd en Bernheze. Op het laatste moment werd het convenant over de handhaving in het gebied door Oss niet ondertekend. Op basis van dit convenant zouden de Buitengewoon Opsporings Ambtenaren (BOA’s) van de vier gemeenten overtreders in het gehele gebied kunnen bekeuren. Oss wil daaraan niet meewerken, omdat het deze taken op het eigen grondgebied zelfstandig wil uitvoeren.
Vorige week werd bekend gemaakt dat Oss, vanwege bezuinigen, minder aan de Maashorst gaat bijdragen. Men wil alleen geld uitgeven aan het eigen Herperduin.

Er zijn inmiddels miljoenen geïnvesteerd door de Provincie en de vier gemeenten. En dat blijft maar doorgaan. Er zijn ook nu weer meer financiële middelen nodig voor natuurbeheer en onderhoud.

Voor de VVD-Bernheze is het zeer onduidelijk waaraan wij precies moeten bijdragen. Al jaren vragen wij om inzage in de financiële positie van de Maashorst en de begroting. Welke projecten staan in de planning? Deze informatie is ons regelmatig toegezegd door het Bestuurlijk Regie Team (BRT) de Maashorst. Maar helaas wordt de beloofde informatie ons nog steeds niet verstrekt. Misschien is die zelfs ook niet eens beschikbaar binnen het BRT!

Het zal duidelijk zijn dat de VVD-Bernheze niet zal instemmen met de begroting 2020 voor de Maashorst van totaal 260.500,- , tenzij wij beter geïnformeerd worden over de individuele projecten. Wij zijn van mening dat gemeenschapsgeld goed besteed en verantwoord dient te worden.

Reageren: info@vvdbernheze.nl

Fractievoorzitter VVD-Bernheze