#DOESLIEF

Onlangs sprak ik iemand, die op het klantcontactcentrum van onze gemeente werkt. Een van de dames die u als eerste aan de telefoon krijgt, als u naar onze gemeente belt. Ook ik moet nogal eens bellen met dit KCC en soms krijg ik dan onvolledige of zelfs onjuiste informatie. Dit zou niet zo moeten zijn, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Wat ik wel een ernstige zaak vind is, dat ik van deze mevrouw moest horen dat ook in Bernheze de lontjes korter lijken te worden. Beledigen, uitschelden en bedreigen van een medewerker schijnt er volgens sommige van onze inwoners bij te horen. Ik vraag me af waarom men meent dat dit “moet kunnen”.

De dag dat we met zijn allen geen fouten meer maken is nog niet aanstaande en als een medewerker echt verzaakt of zijn/haar werk niet goed doet, ben ik de eerste die zegt dat u een klacht moet indienen bij de gemeente. En als u vindt dat hier niet goed op wordt gereageerd, dan adviseer ik u de klacht hogerop in de organisatie neer te leggen. Maar NOOIT, echt NOOIT, mogen medewerkers bedreigd, uitgescholden of beledigd worden.

We weten dat dit niet alleen bij ons gebeurt; de hele maatschappij lijkt een korter lontje te krijgen. Laten wij in Bernheze dit nooit als normaal gaan zien en elkaar aanspreken op ontoelaatbaar gedrag, zodat het hier voor iedereen fijn Leven, Wonen en Werken is. Kortom …….#doeslief


Reageren info@vvdbernheze.nl


Arianne van de Gein

Burgerlid Commissie Maatschappelijke Zaken

VVD-Bernheze