Nederland is Boos

De verkiezingen zijn achter de rug en de opkomst was hoger dan 4 jaar geleden. Als VVD kijken we naar de uitslag met een gemengd gevoel. In Brabant blijven we de grootste en landelijk verliezen we niet veel. In Bernheze zijn we de SP voorbij gegaan en nu zelfs de 2e partij achter het CDA geworden. Voor het waterschap Aa en Maas heeft de VVD meer stemmen behaald en blijven we de 3e partij.

Kiezers bedankt hiervoor.

Een mooi resultaat, maar landelijk is er plots een “nieuwe” partij naar voren geschoten. Ik heb geen oordeel over deze partij of over de mensen die op deze partij gestemd hebben. Ik lees wel dat veel Nederlanders Boos zijn, o.a. over het klimaatakkoord en immigratie. Ik kan dan alleen maar concluderen dat die mensen zich niet gehoord voelen door de “oude” partijen. Laat voorop staan dat nooit iedereen tevreden kan zijn. Iedereen wil meer geld voor “zijn” doel, maar het geld kan nu eenmaal maar één keer uitgegeven worden. En ik kan u verzekeren dat het niet makkelijk is om de juiste keuzes daarin te maken.

Ook als lokale VVD zullen we deze geluiden op moeten pikken. FvD heeft ook in Bernheze 13% van de stemmen naar zich toegetrokken. Met die kiezers gaan we graag het gesprek aan. We zullen met elkaar onze gemeente in balans moeten houden.

Als VVD gaan we voor DOEN.

Reageren info@vvdbernheze.nl

Remco van den Akker