Snoozen of toch meteen opstaan?

15 maart is de Dag van de Slaap. ‘Nog één keer snoozen en dan ga ik er écht uit’. Herkenbaar? Dit blijkt echter niet zo’n goede gewoonte, omdat ons brein verschillende signalen krijgt: wakker worden of toch doorslapen? Effectiever is het om wakker te blijven als de wekker is afgegaan. Onze gemeente zou ook effectiever kunnen zijn door wat minder vaak te snoozen.

Het is natuurlijk belangrijk om bij thema’s met grote gevolgen voor onze inwoners en/of waar een fors budget mee is gemoeid grondig onderzoek te doen. Ook zijn wij regelmatig afhankelijk van andere partijen. Maar het doorpakken op projecten en duidelijke communicatie kunnen een hoop onrust, onzekerheid en onnodige kosten voorkomen.

Neem nou de Maashorst en de ‘huiskamer van Heesch’. De VVD-Bernheze vraagt al maanden naar de stand van zaken betreffende deze projecten. Wie neemt de taak op zich om de vele plannen omtrent de Maashorst verder te ontwikkelen en beheren? Wanneer komt er een werkbaar voorstel voor een samenwerking tussen de Pas, de Eijnderic en de bibliotheek?

Het lijkt erop dat er nu beweging in komt. Er ligt sinds kort een voorstel voor een heldere en eenvoudige besturing van de Maashorst. En met een nieuwe voorzitter van het overleg tussen de betrokken partijen over de Pas komt er medio 2019 een nieuw gezamenlijk toekomstplan.

De VVD-Bernheze is blij met deze positieve ontwikkelingen en zal er alert op blijven dat de snooze-knop niet ingedrukt wordt!

Reageren info@vvdbernheze.nl

Burgerlid Commissie Maatschappelijke Zaken