Vragen over welzijn?

Afgelopen week waren we op werkbezoek bij ONS Welzijn en de GGD Hart voor Brabant. Het werkbezoek was ontstaan vanuit de behoefte van de Commissie Maatschappelijke Zaken om beter inzicht te krijgen in wat Ons Welzijn en de GGD allemaal doen voor de bewoners van Bernheze. Te veel om op één avond te bespreken, dus kregen wij een toelichting over een 8-tal thema’s, uiteenlopend van Gezonde School (aandacht binnen een school voor gezondheid) tot Jongerenwerk (preventief werken) en Zorgzame Samenleving in relatie tot Eenzaamheid.

De sociale en zorgteams, die actief zijn binnen onze gemeente, adviseren en ondersteunen waar nodig en naar behoefte, individueel of in groepsverband.

Heeft u een vraag op het gebied van meedoen, opvoeden en opgroeien, wonen, financiën of zorg, of u zit ergens mee? Of maakt u zich zorgen over iemand in uw omgeving? Dan kunt u contact opnemen met ONS Welzijn via telefoon (088-3742525), e-mail (info@sociaalteambernheze.nl) en website (www.ons-welzijn.nl).

Helaas is er geen spreekuur in onze gemeente.

De VVD-Bernheze is groot voorstander van één informatiebalie / zorgloket voor alle zorg- en welzijnsvragen om zo de vindbaarheid en bereikbaarheid van het team van ONS Welzijn en de GGD te verbeteren. Hier gaan wij ons voor inzetten! De medewerkers van beide teams denken graag met u mee om samen een goede oplossing te vinden voor vragen en zorgen in het dagelijks leven.

Wilt u hierover met ons meedenken? Neem dan gerust contact op via info@vvdbernheze.nl.