Jaarafsluiting 2017

Dit betreft een vergoeding van (een deel van) de kosten, die Bernheze heeft gemaakt voor het AZC, dat er uiteindelijk (gelukkig) niet kwam. De VVD-Bernheze heeft bij herhaling geïnformeerd naar deze vergoeding en is dus zeer tevreden dat onze claim nu is gehonoreerd.

Voordat de verordening WMO Bernheze 2018 werd vastgesteld heeft de VVD-Bernheze het college gevraagd waarom er een ontmoedigingsbeleid voor het Persoons Gebonden Budget (PGB) wordt gevoerd. Een PGB geeft u namelijk de vrijheid van keuze voor zorg en zorgaanbieders. Wij zijn daar voorstander van.

Het Belastingvoorstel 2018 werd ook vastgesteld. De VVD-Bernheze was het oneens met de verhoging van de OZB met 2% en het opnieuw niet verhogen van de marktgelden. De oneerlijke concurrentie tussen markt en winkeliers blijft dus in stand.

De VVD-Bernheze diende een motie in om een Nederlandse vlag in de raadszaal te plaatsen. Deze kreeg echter onvoldoende steun in de gemeenteraad. Behalve de VVD en de SP vonden de andere partijen de vlag van Bernheze voldoende.

Over 3 maanden, op 21 maart 2018, zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Deze week stelt de Algemene Ledenvergadering van de VVD Oss-Bernheze voor beide gemeentes het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst vast en worden de lijsttrekkers aangewezen. Wij zullen u hierover zo spoedig mogelijk informeren.

Wij zijn zeer trots dat wij u het afgelopen jaar weer hebben mogen vertegenwoordigen en willen dat ook in de toekomst blijven doen.

Wij wensen u allen prettige feestdagen en een voorspoedig 2018.

Reageren http://bernheze.vvd/contact

Fractievoorzitter VVD-Bernheze