Waanzin!

Voor zover logisch zou u denken.

Bij de gemeente Bernheze ligt nu het raadsvoorstel voor tot het vaststellen van het bestemmingsplan voor een categorie 5 bedrijf (de op één na zwaarste categorie) door de gemeenteraad. In theorie zeker mogelijk, maar dan op een bedrijventerrein, zult u denken.
Maar nee helaas, het college van Bernheze alsmede de coalitiepartijen, CDA, Lokaal, SP en D66, wensen dit te realiseren in de Heeswijkse Aa-Beemden ….. een beschermd natuurgebied, gelegen tegen een woonwijk in Heeswijk …..

Ja, inderdaad, dit betreft het bedrijf Gebr. Dijkhoff BV. En ja, wij als VVD zijn sterk voorstander van bedrijfsontwikkeling en juichen groeiende bedrijven toe. En ja, wij als VVD zijn trots op een bedrijf in Bernheze dat al 100 jaar bestaat en aan zijn 4de generatie begint. Maar, kom op, dit moeten we toch echt niet willen als inwoners van Bernheze. Waanzin.

Onze gemeente, die energie-neutraal en schaliegas-vrij wil zijn, coalitiepartijen die zich graag profileren als milieubewust. Misschien is het goed als u zich bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 eens afvraagt met welke partijen het milieu in Bernheze het meest gediend is.

Reageren http://bernheze.vvd.nl/contact

Remco van den Akker