Centrumplan Heesch

Afgesproken was dat de gemeenteraad elk jaar de benodigde gelden in de begroting beschikbaar zou stellen voor het volgende jaar, maar het college had de herinrichting van ’t Dorp in Heesch al bij de niet te honoreren projecten gezet.

Aangezien de huidige fase 3 vóór 1 september 2015 gereed zal zijn, zou het logisch geweest zijn dat de gemeenteraad de benodigde gelden voor het jaar 2016 in de begroting zou opnemen. Het gaat hier om een investering voor het jaar 2016 van € 464.000, waarvoor er in de begroting een bedrag van € 41.500 aan kapitaallasten zou moeten worden opgenomen.

De VVD-Bernheze heeft tijdens de behandeling van de perspectiefnota 2016-2019 een motie ingediend en het college uitgenodigd de benodigde investering in 2016 toch te honoreren.

Wethouder Wijdeven vond het niet nodig, want er zijn onvoldoende middelen en het college heeft voor andere prioriteiten gekozen.

Geen enkele politieke partij steunde de motie van de VVD-Bernheze! Ook Lokaal niet, ofschoon zij bij de algemene beschouwingen verbaasd waren dat het bedrag voor 2016 niet was gehonoreerd.

Het centrum van Heesch krijg dus nog wel een mooi plein, maar de rest van ’t Dorp moet dan maar geduld hebben. Een onbegrijpelijk keuze voor de VVD-Bernheze.

Fractievoorzitter VVD-Bernheze