Excuses College?

Voor sommige raadsleden bleken de druiven zuur en dat vertaalde zich in geschreeuw in de raadszaal. En dan maar lelijk doen over protesterende burgers.

De tevredenheid over de afloop van de vergadering zou ons bijna doen vergeten wie er verantwoordelijk zijn voor de chaotische periode die achter ons ligt. Onze burgemeester gaf aan dat het haar pijn deed dat de gemeente zo verdeeld was geraakt over dit onderwerp. Ja, dat krijg je als je een dergelijk plan plompverloren, zonder draagvlak, binnen de gemeenschap dropt.

Wat de VVD Bernheze betreft verdient het beleid van het College van B&W een hele dikke onvoldoende. Burgemeester en Wethouders hebben niet alleen gehandeld in strijd met de unaniem aangenomen motie van 1 oktober, bijzonder slecht gecommuniceerd en met oogkleppen op vastgehouden aan het eigen plan, maar hebben Heesch het imago van “Tokkiedorp” bezorgd en de gemeente op hoge kosten gejaagd.

Tijdens de raadsvergadering had de VVD een motie van afkeuring in de achterzak, maar die uiteindelijk niet ingediend, omdat de blijdschap overheerste en de overige partijen deze toch niet zouden steunen.

Het zou Burgemeester en Wethouders gesierd hebben als zij excuses hadden aangeboden voor hun optreden. Maar, ja ……..

Paul Kremers

Burgercommissielid VVD-Bernheze