Geen grootschalig AZC

Er is nu een meerderheid in de gemeenteraad tegen het grootschalige AZC.

Maar ondanks deze meerderheid wijzigen de burgemeester en wethouders hun standpunt niet. Zij houden vast aan het voorgenomen besluit om 500 vluchtelingen 10 jaar lang op te vangen in een AZC in Heesch. De VVD-Bernheze vindt deze halstarrigheid onbegrijpelijk.

Ook het college van B&W heeft immers de gelegenheid gehad om naar de inwoners van Heesch te luisteren, op zowel de informatieavonden als tijdens de hoorzitting. Daarnaast is een petitie overhandigd met meer dan 6300 handtekeningen tegen het AZC. Voor de overgrote meerderheid van de inwoners van Heesch is 500 te veel en 10 jaar te lang. Wel willen de meeste mensen meewerken aan een kleinschalige en korter durende opvang van vluchtelingen in alle kernen.

Zo denkt de VVD-Bernheze er ook over.

Op 18 februari 2016 is er een raadsvergadering waarin gestemd zal worden over het voorstel van B&W. Wij zullen vanzelfsprekend tegen stemmen! Na de stemming kunnen politieke partijen met alternatieve voorstellen komen voor de opvang van vluchtelingen.

De VVD-Bernheze vindt dit niet zoals het hoort. De gemeenteraad is er niet om de chaos die B&W hebben veroorzaakt op te ruimen.

Bovendien moet er nu eerst maar eens met de inwoners, ondernemers en verenigingen overlegd worden om een zo breed mogelijk draagvlak te creƫren.

Op 18 februari 2016 zal daar nog geen duidelijkheid over zijn.

Fractievoorzitter VVD-Bernheze