We hebben het al vaker gehad
over de dienstverlening binnen onze gemeente. Deze week mocht ik beide
uitersten meemaken. Mijn invalidenparkeerkaart was verlopen. Ik downloadde het
aanvraagformulier voor een verlenging en probeerde online een afspraak te maken
om op het gemeentehuis te betalen. Deze optie bleek niet aanwezig binnen het
keuzemenu. Ik ben er dus maar gewoon naar toegegaan, het was immers alleen maar
even pinnen.
Dit bleek toch wel een
groot probleem. Aan de publieksbalie werd ik vermanend toegesproken, omdat ik
geen afspraak had en mensen zonder afspraak worden gewoon naar huis gestuurd. Toen
ik liet zien dat een afspraak maken via de telefoon niet kon, maakte dat weinig
indruk. Ik moest het maar op een laptop proberen.
Wellicht zorgde het er
wel voor dat ik niet naar huis werd gestuurd of via de receptie alsnog een
afspraak moest maken (wachttijd 3 weken!). Ik werd uiteindelijk geholpen door
een bijzonder vriendelijke dame, die dienstverlening naar een hoger niveau
tilde.
Thuisgekomen heb ik
toch nog even gecheckt of ik via de laptop wel de keuze “afspraak betalen
invalidenparkeerkaart” had. Tot mijn verbazing niet dus. Maar ….. een dag later
lag de kaart klaar, veel sneller dan gedacht.
Aan het Klantcontactcentrum
(KCC) heb ik gemeld dat er dus keuzes missen, met het verzoek dit niet alleen
met ICT maar ook met de collega’s te delen. De meeste medewerkers blijken gelukkig
wel mee te willen denken over hoe de dienstverlening verbeterd kan worden. Ik
hoop dat ICT dit ook oppakt.
Reageren? Graag via info@vvdbernheze.nl
Arianne van de Gein,
Commissie Maatschappelijke Zaken