Onlangs
sprak ik iemand, die op het klantcontactcentrum van onze gemeente werkt. Een
van de dames die u als eerste aan de telefoon krijgt, als u naar onze gemeente
belt. Ook ik moet nogal eens bellen met dit KCC en soms krijg ik dan onvolledige
of zelfs onjuiste informatie. Dit zou niet zo moeten zijn, maar waar mensen
werken worden fouten gemaakt.
Wat
ik wel een ernstige zaak vind is, dat ik van deze mevrouw moest horen dat ook in
Bernheze de lontjes korter lijken te worden. Beledigen, uitschelden en bedreigen
van een medewerker schijnt er volgens sommige van onze inwoners bij te horen. Ik
vraag me af waarom men meent dat dit “moet kunnen”.
De
dag dat we met zijn allen geen fouten meer maken is nog niet aanstaande en als
een medewerker echt verzaakt of zijn/haar werk niet goed doet, ben ik de eerste
die zegt dat u een klacht moet indienen bij de gemeente. En als u vindt dat
hier niet goed op wordt gereageerd, dan adviseer ik u de klacht hogerop in de
organisatie neer te leggen. Maar NOOIT, echt NOOIT, mogen medewerkers bedreigd,
uitgescholden of beledigd worden.
We
weten dat dit niet alleen bij ons gebeurt; de hele maatschappij lijkt een
korter lontje te krijgen. Laten wij in Bernheze dit nooit als normaal gaan zien
en elkaar aanspreken op ontoelaatbaar gedrag, zodat het hier voor iedereen fijn
Leven, Wonen en Werken is. Kortom …….#doeslief
Reageren
info@vvdbernheze.nl
Arianne
van de Gein
Burgerlid
Commissie Maatschappelijke Zaken
VVD-Bernheze