Frisse start

Het nieuwe gemeentebestuur is (bijna) rond met, zoals het er nu uitziet, maar liefst 4 wethouders! De commissies zijn ook weer opgestart, al moeten de burgerleden hiervan nog worden benoemd (25 mei). Bijzonder is dat de burgerleden deze keer, net als de raadsleden, de eed gaan afleggen. Hiermee krijgen ze net een beetje meer status.

Ook de eerste twee raadsvergaderingen zijn al weer achter de rug en de eerste burger initiatieven al weer binnengekomen. En ook al de eerste bezwaren.

Niets nieuws onder de zon, zult u zeggen, maar er staan ook nieuwe uitdagingen voor de deur. De opvang van Oekraïners, bovenop de statushouders die we al niet konden huisvesten. De druk op de energietransitie: denk aan uitschakelende zonnepanelen, waarvan we de stroom niet kwijt kunnen.

Ook uw auto voltanken is tegenwoordig een hele uitdaging. Onbetaalbaar of, bij een actie van het tankstation, een flinke wachtrij. Bij het boodschappen doen is het helaas ook al niet veel beter, stijgende prijzen, lege schappen, of artikelen waarvan u er slechts 1 mag meenemen.

Al met al dus een nieuwe periode met weer een hele hoop werk. Misschien moeten we ons allemaal iets aanpassen, maar samen lossen we het wel op. Want onze slogan, “Bernheze blijft goed, wordt beter”, hebben wij ook aankomende periode hoog in het vaandel staan!

Meedoen? U bent u natuurlijk weer van harte welkom om eens bij ons aan te sluiten tijdens een fractievergadering.

Reageren? Graag via info@vvdbernheze.nl

Mark van de Ven,