Een nieuwe periode

Vorige week is afscheid genomen van de raadsleden die niet meer terug zullen keren in de nieuwe raad. Vijf van hen hebben zelfs een lintje mogen ontvangen vanwege hun jarenlange inzet voor onze gemeenschap. De VVD-Bernheze bedankt dan ook alle aftredende raadsleden voor hun inzet de afgelopen jaren.

Na het aftreden van de oude raad is er ook een nieuwe raad geïnstalleerd. Nagenoeg de helft van de nieuwe raad bestaat uit nieuwkomers, raadsleden die nog niet eerder in de gemeenteraad hebben gezeten. Met het aftreden van de oude raad vertrekt er dan ook een hoop ervaring. Deze ervaring zal misschien soms gemist worden, maar het aantreden van een nieuwe raad geeft ook een andere kijk op zaken. Wij hopen dat er nieuwe ideeën zullen opborrelen. Een frisse blik op onderwerpen kan soms tot mooie oplossingen en besluiten leiden.

De meeste nieuwe raadsleden hebben eerder politieke ervaring opgedaan als burgerlid in een van de drie raadscommissies. Deze commissies worden bemenst door raads- en burgerleden. Zij bespreken de onderwerpen die later op de agenda van de raadsvergadering staan. Door in deze commissie zitting te nemen leer je op een relatief rustige manier het politieke werk.

De VVD-Bernheze gaat zich de komende 4 jaar in ieder geval inzetten om onze gemeente weer een beetje beter te maken. Wij hopen dan ook dat je ons weet te vinden met vragen, opmerkingen of suggesties. Als politiek je leuk lijkt, weet je waar je moet beginnen.

Reageren? Graag via info@vvdbernheze.nl

Bernheze blijft goed, wordt beter

Alexander Bongers,