Nieuwe overval

In het plan werd ook meteen al een aantal mogelijke locaties aangegeven en de inwoners van Heesch en Nistelrode werden uitgenodigd voor een informatieavond op 8 respectievelijk 15 september.

Niet alleen de inwoners, maar ook de VVD-fractie werd (wederom) totaal verrast door acties van het college in dit gevoelige vluchtelingen-dossier. Net als bij de plannen voor een AZC hanteert het college in de communicatie de “overval-strategie”. Leren ze het dan nooit, vraag je je af.

De informatieavond in Heesch werd, ondanks de vakantieperiode, druk bezocht.
Bij binnenkomst werd een papier overhandigd waarop de inwoners vragen, opmerkingen en suggesties voor alternatieve locaties konden schrijven. De vele inwoners die wij gesproken hebben waren het volkomen eens met de VVD-Bernheze dat er weer niet gecommuniceerd is. Of heeft het college toch een andere agenda?

Aangezien veel inwoners zeer ontevreden naar huis zijn gegaan en zich zorgen maken over de procedure bij het vaststellen van de locatie(s), is er de gelegenheid om op woensdagavond 21 september aanwezig te zijn bij de vergadering van de Commissie Ruimtelijke Zaken, waar het thema “Huisvesting statushouders” op de agenda staat. Inwoners kunnen bij dit onderwerp gebruik maken van het recht op inspraak. U moet dan wel vóór aanvang van de vergadering om 19.30 uur aangeven dat u wenst in te spreken.

Reageren kan http://bernheze.vvd.nl/contact

Fractievoorzitter VVD-Bernheze