VVD-Bernheze draait niet!

Dat is tenminste wat er nu in de plannen staat. Maar er wordt al meteen aangegeven dat er later misschien toch uitgebreid gaat worden naar 500 vluchtelingen voor 10 jaar.

En dan zijn we dus weer zo’n beetje terug bij de oorspronkelijke plannen van Burgemeester en Wethouders, die op 18 februari door de gemeenteraad werden verworpen. Deze keer regent het echter enthousiaste reacties van diverse partijen en heeft het er alle schijn van dat die op 14 juli gaan draaien en instemmen met de voorstellen.

Ook de VVD vindt het MOB-complex een veel geschiktere locatie dan de Ruitersweg-West in Heesch, maar wij blijven tegenstander van grootschalige en langdurige opvang in een kleine gemeente als Bernheze. Niet voor niets hebben we in Bernheze juist gekozen voor huisvesting van extra statushouders, verspreid over onze kernen. Daarnaast is het ons een doorn in het oog dat de gemeente Oss, clusterpartner en 3 keer zo groot als Bernheze, maximaal net zoveel vluchtelingen gaat opvangen en misschien uiteindelijk zelfs geen enkele. Zo wordt geen recht gedaan aan het verzoek van de Commissaris van de Koning om vluchtelingen op te vangen naar rato van inwoneraantal.

De VVD-Bernheze zal dus zeker niet gaan draaien en tegen het voorstel stemmen.

Wie er wél gaan draaien zal snel genoeg blijken.

Reageren? http://bernheze.vvd.nl/contact

Paul Kremers,