De OZB is géén melkkoe

Het voorstel van het college is om de komende jaren € 11 miljoen te investeren voor vele projecten in alle kernen, zoals  multifunctionele accommodatie Vorstenbosch, herinrichting Stationsplein Heesch, herinrichting dorpskernen Heesch, Heeswijk-Dinther, Nistelrode en Vorstenbosch, extra subsidie voor de lokale omroep en voor uitbreiding van handhaving.

De VVD-Bernheze kan zich op zich goed vinden in de meeste voorstellen, maar het moet wel betaald worden en diverse partijen willen nog meer. Zij gaan daar op 2 juni moties voor indienen.
Wij zijn dan benieuwd waar zij het geld vandaan denken te halen. De reserves verder aanspreken of de OZB verder verhogen?

Daarnaast moet er nog geïnvesteerd worden in huisvesting van vluchtelingen met een verblijfsvergunning (Statushouders). Het plan van aanpak hiervoor wordt ook 2 juni besproken.

De VVD fractie zal donderdagavond een motie indienen om de OZB voor 2017 te verlagen naar het niveau van de inflatie en de landelijk richtlijn. Voor 2016 was de richtlijn 1.54%.

Dat zal de inkomsten voor de gemeente Bernheze verlagen ten gunste van de portemonnee van alle inwoners.

Mocht U willen reageren, dat kan via http://bernheze.vvd.nl/contact en heeft U interesse om aan de politiek deel te willen nemen, neem dan contact met ons op.

Fractievoorzitter VVD-Bernheze